2009-11-10
 22:23:44

Hejdå Coop

idag har varit en lång.. riktigt jävla jobbig dag..
hela den senaste veckan har varit rätt jobbig.. jag har kännt mig lite,, instängd i mig själv..
Efter att ha läst ut boken "Inte som andra döttrar" igår bestämde jag mig för att kolla på filmen, som är baserad på boken. "Sid&Nancy" filmen, var helt okey, väldigt, elelr snarare otroligt annorlunda.. jag trodde att det skulle vara en filmatisering av boken, men det va det då inte, några små grjeer från boken var med men det var inte mycket, det var mest om Sid,, och boken handlar ju om Nancy. men men, den var värd att se, men väldigt konstig. och jag bara hatar personen som spelar Nancy, usch vilken irriterande röst.  Men boken, som har varit min flykt från verkligheten de senaste dagarna var en utav dom bästa jag läst, Inte som andra döttrar.  läs den!

Jag gick upp rätt tidigt imorse,, kunde inte somna om.. Va väldigt nervös inför att åka till jobbet.. elelr,, mitt fd. jobb. När jag kom dit hade jag världens klump i magen, det kändes väldigt konstigt att komma dit utan att jobba.. gick upp och tömde mitt skåp, mitt skåp som varit mitt i mer än  2 och ett halvt år. 157 . det brännde i ögonen när jag började rensa ut alla mina kläder, gamla papper och allt möjligt skräp jag ahde där inne..
Mina härliga truckskor som gjorde så ont de 2 första veckorna jag ahde dom, som skavde sönder hela mina  fötter.  det va bara så mycket minnen som flög över mig som var gömda inne i mitt skåp, minnen från dagen jag började, veckan innan påsk 2007. Då började jag tillsammans med Annelie, Johanna, Fredrik & Rebecka. det var länge sen nu. Men jag har lärt känna så många härliga människor, och skaffat mig så många nya vänner som jag tror jag kommer ha kvar långt fram i livet. det är många därifrån.. och det är många som jag inte tror jag kommer träffa som jag verkligen kommer sakna.. att jobba kväll med Harriet eller Johanna tillexempel, det är två som jag verkligen kommer att sakna, tror aldrig att jag kommer att få lika bra arbetskamrater som er.  Eller äta frukost med hela kolonialgänget och prata om alla möjliga konstigheter, skratta åt farmville,, eller mobba mig för mina tjocka brödskivor som jag aldrig lyckas få tunna och raka.
Alla gånger vi drog direkt från jobbet till stan på fredag&lördagskvällarna.. alla gångerna vi va trötta och skratatde dagen efter..
elelr alla långa,  tråkiga fredagskvällar i kassan med Jonna.. Jag fastnade med min kassa nyckel i "myntinsamlingen till fattiga barn"- lådan, och Jonna lärde mig blanda djungelvrål med Brio.
Komma på låttexter med Teo och Anette.. eller bara prata om allt med Annelie. Ni gjorde alltid jobbet roligt..
Men jag har inte bara lärt känna en massa nya människor, det finns en härlig människa som jag nog hittat tillbaka till tack vare jobbet på Coop. Lise. om jag aldrig hade börjat på Coop tror jag nog inte vi hade varit där vi är idag, jag tror faktiskt inte vi hade hittat tillbaka till varandra på samma sätt. Idag är du verkligen en utav mina bästa vänner och jag är oerhört glad över det :)
Det finns allt för många minnen,, från stället jag nästan spenderat mer tid på än hemma, de senaste 2 & ett halvt åren. Alla är självklart inte härliga och roliga, men jag måste nog påstå att de flesta faktiskt är det, och självklart finns det människor jag kommer må så bra genom att slippa träffa, men jag måste nog påstå att jag kommer sakna dom flesta på ett eller anant sätt..

Det va på grund av alla dessa minnen jag började storgråta när jag skulle säga hejdå till min chef, Camilla. jag fick skriva på lite papper här och där samtidigt som jag satt och snörvlade som en liten unge.  tror inte riktigt hon visste vad hon skulel säga. hon försökte väl muntra upp mig lite med typ att dett det är bra o komma därifrån o börja plugga och saker därtill.


Men nu är det över, min tid på Coop är över.  och sättet det slutade på var väl inte riktigt som jag hade tänkt mig.. och det är så orättvist hur reglerna är.. Lagen om att man ska bli fast anställd efter 2 år på vikariat hjälper nog inte alltid, hur som gör den det inte i mitt fall. Det är nog många andra än coop forum i haninge som utnyttjar det systemet, ska det vara okej att andra ska få gå kvar på vikariat och vissa får gå abra för att man varit där i 2 år och de andra bara 1 år? det är fan riktigt orättvist. det borde finans undantag för folk, som inte ivll ha någon fastanställning, jag är och ahr aldrig varit ute efter någon fastanställning, jag ville bara jobba emellan pluggandet. spara ihop pengar och resa? men näe. ingen ork kvar. då föredrar dom tydligne att man är arbetslös istället.
för det är ju det jag är just nu.
bara ordet gör att allt känsn grått. deppigt. kan någon bara spola fram tiden tills Januari. snälla?


Anonym
PUBLICERAT: 2009-11-15, 10:51:38

Filmen är inte alls baserad på boken. filmen är mesta dels om Sid (om hur han var och levde och sedan hur hans förhållande med nancy var) och boken är ju enbart om Nancy...


Anonym
PUBLICERAT: 2009-11-17, 00:02:11 | URL: http://mejlin4.blogg.se/

haha okey, ja på bokens framsida står det att det är boken bakom filmen så man får ju den uppfattningen.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: