2014-10-15
 20:00:12

Grannar

(med risk för att vara gnällig)
När jag flyttade in i min lägenhet i våras var det mycket jag var fundersam över, bland annat att vänja mig vid en massa ljud och störande grannar. 
Eftersom jag i hela mitt liv bott i villa var det något jag aldrig tidigare behövt ta hänsyn till, och jag var orolig över hur det skulle bli framförallt med tanke på att det är en studentlägenhet. Inte en typisk studentkorridor, men lägenheter (1or till  3 or) för studenter, haha. 
När jag var på plats blev jag positivt överraskad, det var bra ljudisolerat och jag kunde inte höra mycket ljud bortsett från speciella tilfällen då någon spelat musik med hög bas. 
Eftersom har det kanske blivit lite mer än bara hög bas, men jag tycker själv att jag haft  överseende med det mesta och vant mig vid mycket och kopplat bort en hel del oljud. 
Dock har jag de senaste veckorna (månaderna kanske) börjat störa mig nåt otroligt på grannen över mig. Jag bor i en etta på 28 kvadrat, och lägenheten över mig är precis likadan som min. Det jag nu inte förstår är, HUR MYCKET KAN MAN GÅ FRAMOCHTILLBAKA I EN LÄGENHET PÅ 28 KVADRATMETER? och dessutom, HUR GÅR MÄNNISKAN? 
När jag flyttade in bodde någon annan i lägenheten ovanför, och jag hörde aldrig några steg. (förövrigt är det mildt att kalla det steg, det dånar fan när människan springer fram och tillbaka)
Jag förstår verkligen inte? och jag börjar verkligen tröttna på "Elefanten".
 
/m



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: