2013-01-07
 16:17:11

nytt år, nya möjligheter.

Ett nytt år har ramlat in, och det känns som jag knappt börjat det förra.
Men mycket nytt har hänt, och jag har gått från att jobba järnet och alltid lagt mig själv åt sidan till att bli heltidssjukskriven och påbörja en stor förändring.
Efter långa utredningar sattes diagnoserna ADHD, Emetionell instabil peronlighetsstörning "borderline" och nya möjligheeter att komma till sans med mig själv uppstod både i tablettform och andra behandlingsformer.
Några djupa dips har passerat men också framsteg till vad som är rätt och fel.
I augusti började jag plugga på halvtid och fortsatte min sjukskrivning på den andra halvan vilket har hjälpt mig att helt fokusera på att hitta möjligheter att förbättra det som inte har fungerat tidigare i mina studier men framförallt med mig själv
 
I December avslutade jag mina studier på komvux efter flera år fram och tillbaka och fick äntligen ett helt lsutbetyg i handen och ett grönt ljus för att kunna söka mig vidare.
Jag har också i slutet av december påbörjat DBT behandling för att kunna lära mig att hantera framförallt mig själv och mina känslor och klara av, jag har höga förväntningar och vet att det är en tuff behandling. men  det är något jag själv verkligen tror på.
 
Efter ett ganska snurrigt och kaosartat år har jag satt upp några punkter som jag ska värdera högt inför det nya året.
Först på listan har jag att ta hand om och lyssna på mig själv, det fortsätter med träning äta rätt och framför allt sluta röka. det hör ju ihop.
 
vi börjar så, och fyllerp å efter som-
 
/m



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: