2012-06-21
 17:24:16

seroquel

funderar.
skön dag i solen med mitt ess <3 det är alltid så skönt att prat med dig om allt och ingenting. är så glad att ha någon i mitt liv som verkligen förstår mig till 100 %.
 
morgonens doktorbesök va däremot väldigt konstigt. ibland blir jag så trött på min dorre. hon är så himla bra i vissa situationer, men det jag framförallt har märkt är hennes från dag till dag beteende. jag hatar sånt, ena gången när jag kommer dit så är hon så glad och positiv och insatt, andra dagen, som idag, är det som hon har glömt bort våra 3 senaste möten och vad vi sagt där. som en repetition av vad vi pratat om de senaste gångerna, som bort blåst? fan läs journalen innan jag kommer? alltså hon är ju så konstig.
Jag ville ha en behovstabl som fungarar då lergigan och theralen som jag fått innan absolut itne fungerar. lergiganen är som ett sockerpiller och jag känner absolut varken bu eller bä, även vid dubbel dos. theralen har varit som en sömnmedicin och jag blir helt slut i skallen och somnar eller blir helt knäpp.. + att dagen efter har varit för jävlig. gått runt som en zombie, typ legat som ett mellanstadie mellan vaken och sömn.. hur kul är det?
funkar väl ioförsig o ta i nödfall men liksom.. jag skulle ju aldrig kunna köra bil eller vara någon annan stans än hemma efter en sån..
eftersom jag haft en annan som jag tycker funkar fråga jag om den, men den vägrar hon skriva ut för den är beroende framkallande? jag blir så trött.. den burken har jag haft hur länge som helst och enbart tagit i yttersta nödfall.. så hur fan ska jag då bli beroende? inte vet jag. man kan ju inte äta mer än va dom skriver ut iaf?
"ring mobila teamet vid nödfall" är det oändliga svaret. tack och hej jag hatar tjatet om det där jävla teamet. vad fan ska dom göra? frustrerande svar om inte annat..
en ny antidepp var ju utlovat också. eftersom den jag har inte fungerar över huvudtaget. nähä då man ska akta sig för att byta ut mediciner.. min fråga är ju varför jag ska äta nåt som inte hjälper? ja ja.. istället skrev hon ut något stämningsstabiliserande vid namn seroquel.. när jag läser på om det ser jag att det är något som används vid psykoser, antipsykotika. jahaja, det kan man minsann skriva ut.
fattar absolut ingenting om hennes beslut men men. kanske hjälper? sprang runt på alla apotek i hela haninge varpå ingen hade den inne så skulle beställas till måndag. skumt..
läser om den och står att man blir zombie och går upp i vikt, kul? jag sa att jag absolut inte ville äta något jag går upp i vikt av efter mirtazapin historien, hennes svar va att jag inte går upp mer av den här än vad jag gör av cipralexen.. det va ju jävligt konstigt med tanke på vad folk skrivit. enligt henne skulle det iaf hjälpa mig med min ångest och mitt känslomässiga pändlande. vi får väl hoppas på det. 
 
vi får väl se. börjar tröttna på den här historien nu.
 
det som va bra va väl att jag fick en stödkontakt under sommaren, som jag ska träffa en gång i veckan. En kille,, jag vet inte varför jag inte gillar att gå till manliga psykologer/läkare.. men vi får väl se. han kanske är jätte snäll och bra.. vad vet jag allt är väl värt en chans.
 
ny bedömningstid för dbt fick jag också, för att skynda på processen lite antar jag.. trött på detta eviga väntande.
 
trött på det mesta, men men,
 
imorgon är det midsommar och den ska spenderas med sandra och klabbe mfl. ska bli jättekul, hoppas jag vaknar upp imorgon utan ångest och mår bra!
 
vissa kanske tycker att detta inlägg är väldigt blottande och att jag skriver för personliga saker. kanske, kanske inte? så kan det gå. för mig är det bara skönt att få ur sig sina funderingar och skriva av mig. om det är någon som stör sig på det så är det bara att låta bli att läsa =)
 
trevlig midsommar på er, ta det lugnt ;) <3
 
/mallan
 
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: