2011-04-13
 20:45:55

Addict to life

Nu är det dags att börja om på nya kula, dags att börja färdas i rätt riktning mot förändring och förbättring.
Jag ska sluta ljuga för mig själv, sluta tänka att allt kommer ordna sig och istället bara inse fakta och ta in sanningen.. Hur tungt och svårt det än kan kännas just nu, men det är dags för mig att börja!

Till att börja med har jag ju börjat i KBT,, efter en aldelles för lång väntetid så var det äntligen(?) dags. Efter för många besök hos olika psykologer, kuratorer och doktorer har jag iaf fått min diagnos och kan börja jobba med mina problem,, TACK GUD,, (eller sjukvården, jag vet inte?)
Det känns iaf väldigt bra efter två träffar, och tänk er, jag går i Gruppterapi.. det absolut värsta tänkbara,, men det är ju just det KBT behandlingen handlar om,, att utsätta och "behandla" sig själv..  det kommer nog bli en tung 12 veckors resa men jag ser verkligen fram emot att jobba på det här och jag längtar efter förbättring, tro mig!
Efter andra träffan känns det redan bättre i gruppen, (jag hade trott att det skulle vara ett helvete) men tänka sig vad man kan lära sig av varandra, så länge jag kan minnas har jag trott att det vart något som fattats i mitt huvud då jag helt enkelt inte klarat av olika sociala situationer och bara kännt mig helt jävla knäpp i huvudet, varför är det bara jag som känner såhär, liksom?
så sitter man här i en grupp, där alla mer eller mindre känner lika dant inför olika situationer,, så som sagt, lärorikt, och oerhört spännande!

Efter sommaren har jag nu beslutat mig för, och sökt till en ett årig utbildnign till Ekonomiassistent,, jag hoppas innerligt att jag kommer in och det vore verkligen superroligt, att ha ett mål och känan att man faktiskt klarat av något.  så jag hoppas att det blir som jag vill!

Så jag bestämde mig för att göra om min blogg lite då, i min nya pepp och förändrings anda! ny design, och fick en vacker rad som namn till bloggen.. Addict to life.
Direkt inspirerat efter Diors nya doft som kommer till sommarn i Sverige. En blommig jättemysig doft som vi ska få som present efter gårdagens Dior kurs.. mums!



Nya tag, nya vägar och framför allt, nya tankar!

Malin


hur snygg får man förövrigt bli?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: