2009-07-02
 23:31:16

livet leker

hej vänner!
´ligger här i sängen helt nyduschad och insmörjd, har blivit sjukt brun, som mamma sa, så tror jag att mitt pigment förändrats sen jag va i australien, brukade inte bli såhär brun förut. sjukt bruna ben har jag fått! riktigt fint!
Dagen började med ett tandläkarbesök, och hon sa att mina tänder va superfina, förutom tanden där lagningen gick sönder och jag fick en provisorisk lagning, men det visste jag ju redan så va skönt o höra att resten va bra!
ska dit igen nästa vecka för att fixa en ordentlig lagning där så slipper jag tänka på detdär sen! fick gå till en jättesnäll tandläkare den här gången, urgullig! hon liknade skolsystern vi hade på lågstadiet. fler såna tandläkare!

efter tandis drog jag direkt hem, packade ihop lite grejer för att åka till lise, vi skulle ut på sjön med hennes familj! så låg och stekte på en mysig ö mellan 11 - 3 (bästa, och farligaste soltimmarna, yey!) massa bad och stek! hihi-
vid 3 skulle lise vidare till jobbet, så jag drog hem och fixade mig iordning för att åka til lstan för o träffa Bobbo! fick skjuts med mamma till haninge, hon åkte fel väg och vi komdärför till handenterminalen några minuter senare än planerat. när jag går av bilen kommer 2 polisbilar i rallyfart och man hörde senare hur både ambulans och brandkåren kommer farandes. polisbilarna ställer sig vid uppgången till pendeltåget och rusar ner? hmm. något bråk eller nån tjuv eller nåt poå tåget elelr nåt tänkte jag och tänkte att tåget jag precis missat kanske stog kvar på perongen eftersom allt där, halvvägs nere såg jag att det va tåget mot VH som stod där nere så jag vände och gick upp till pressbyrån för att köpa en dricka i hettan.
när jag är på väg ner igenn mötte jag några tjejer som grät och såg helt chockade ut och det var då jag såg att ambulans och brandkåren stod brevid spåret och det va då det slog mig, någon kanske hade hoppat? gick ner till perongen där folk stod och va helt chockade, poliserna stog och försökte kolla under tåget som fortfarande va fullt med människor som inte kunde gå av. poliserna sa sen åt alla att lämna stationen och usch va illamående jag blev när jag gick därifrån .
hoppas verkligen inte det va någon som blev knuffad, jag ahr bara antagit att det va någon som hoppade, vilket gör mig arg. tankarna som går i mitt huvud är mest, gud va själviskt, eller själviskt är fel ord, men jag veti nte. om man nu vill ta livet av sig, måste man göra så att det drabbar andra då. tänk dom stackars tågförarna som kör tågen som folk hoppar framför, tänk att leva med den skulden, det måste ju vara en bild som aldrig kommer att försvinan ur ens huvud? och sen, tänk dom poliser eller ambulanspersonal, brandmän elelr vad det nu är, som får ta hand om det som finns kvar av kroppen. tänk hur många människor somj blir drabbade.. man undrar självklart vad som kan ha gått så pass långt att människan velat ta livet av sig, och önskar att den kunnat fått hjälp i tid och tankar går självklart till nära och kära. men det jag inte förstår är varför framför ett tåg? det måste ju finnas ett annat sätt, jo, jag måste tycka att det är själviskt. tänk alla oskyldiga som blir indragna och drabbas, framför allt tågföraren.

så jag insåg iaf att jag inte skulle kunna ta mig til lstan inom snar framtid, så mötte upp mamma igen, handlade lite och åkte sen hem! åt lite middag, myste lite med kattungarna och ja, mys! sen fick jag och mamma för oss att spela lite bedminton på gräset vilkket vi gjorde! riktigt jobbigt blev det efter ett tag och kramp fick jag i min arm, så vi drog med lillebror ner till stranden för kvällsdopp, så mysigt!!
såp sjukt mysig dag (bortsett från besöket på pendeltågsstationen) riktig sommar mys nu innan det dåliga vädret ska komma tillbaka! men vi hoppas på att det är en lögn!
vid 9 tiden ringde bossen och frågade om jag kunde jobba imorgon (jag som skulle vart ledig den sista soliga dagen!) och jag är ju sämst på att säga nej så imorgon blir det då jobb. slutar 2 och så ska jag äta lunch med lillebror, sola lite om det är fint för att sen dra till Anna på kvällen! mysmys!!

nu skaj ag läsa lite HP och sen sussa, börjar ju halv 7 imorgon, uggen!

/Malle



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: