2009-07-15
 00:15:44

2 minuter tidigare

ännun en gång försening pga olycka, för kanske en månad sen va det någon som hoppade framför tåget ca 2 min innan jag kom ner på perongen, tankarna va, tur att mamma åkte fel väg och jag inte kom i rätt tid som jag skulle ha gjort. jag gillade dom där 2 minutrarna, fär jag ahde inte velat befinna mig på perongen vid den tiden.
även idag kom jag till olycksplatsen ca 2 min efter olyckan, som denna gång hade inträffat på Dalarövägen, en, eller va det tilloch med två? motorcyklist(er) hade kört av vägen i en väldigt skarp kurva. när jag kom stod brandbilar, ambulans och poliser redan där, lite senare kom ambulanshelikoptern. i sånna där fall känner jag att jag vill visa respekt och bara sitta kvar i bilen och inte springa fram och vara världens nyfiknaste människa.. som vissa andra som befann sig på platsen, folk kom från olika holl och stod och stirrade länge länge.. nej.. jag är inte riktigt sån, hoppade ur bilen några ggr för att se om det hände nåt och  vi kanske skulel få komma förbi snart?
Helikoptern va kvar i ca en halvtimme.. I mitt huvud innebär det att personen i fråga avled på plats, eller harj ag fel? det känns som om han fortfarande levde och dom kunde göra något skulel dom i princip kasta honom in i helikoptern eller ambulansen och åka? eller? som sagt tillhör jag inte nyfikenhetsklubben som sprang fram och frågade elelr frågade varje människa som gick förbi. jag satt mest och väntade. höll på och somna efter en lång dag på jobbet?
efter ca en timme fick bärgarbilen komma förbi och när man såg motorcykeln han bärgade såg det inte precis bra ut.. en hög med skrot kvar ungefär? läskigt.
usch och fy. hemskt såntdär, hoppas att människan i fråga klarade sig och att mina funderingar inte stämde. jag antar att det bara va känslan jag fick.
men även denna gång har jag dock svårt att tycak synd om personen, eller det är kalrt att det är hemskt och jag verkligen hoppas att han elelr hon klarat sig.. MEN, jag vet hur fort dessa mc-människor kör på dom här vägarna och vilken trafikfara dom är,, det är nästan läskigt hur fort dom kan köra när man möter en.. sne kan det ju vart något anant som hände nu,, men även det här är väl funderingar.. nej nu ska jag släppa det här!

Imorgon är det onsdag sen 15e, vilket betyder löning för min del! =D=D ska åka ut på sjön med familjen vid 11 och  pressa, jag behöver det, har blivit blek igen efter hur jag såg ut för typ 2 veckor sen! så pressa pressa!
sen ska jag in till stan för att träffa Carro och ta ett glas elelr två. ska bli riktigt kul eftersom vi inte har setts sen nyår! Jag ska också försöka hinna med att köpa mina drömdojjor eftersom jag nu fått min lön, vi hoppas på det!

nu, sovtajm!

/malle



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: