2009-04-11
 22:41:50

påsk påsk

påsk för mig är.. miinnen? min familj har alltid varit lite överdrivna med påsken om man jämför med Svenskar överhuvudtaget, beror nog på den tyska pakgrunden där påsk nog är mycket större än vad det egentligen är i sverige! Jag har dock alltid gillat det pga att vi alltid umgåtts hela familjen, o släkten. och sånt gilalr jag alltid.
I år har även andra minnen funnits i min skalle, påsk för 2 år sen med kexet. det var något specieltl men väldigt mysigt. Jag saknar det. Många minnen finns från det.
Nu för tiden innebär Påsken även en hel del jobb. Denna vecka känns det som om jag har jobbat halvt ihjäl mig. varje dag och inga små pass direkt. pengar som jag ioförsig behöver, så vad gör man inte.

Igår.. Fick hoppa in extra på jobbet. umgicks med mamma och fixade en hel del ute.  planterade lite växter och fixade fint. supermysigt. Eftersom mamma & pappa skulle åka iväg på middag kändej ag inte för att sitta för mig själv,, åkte in till Haninge för att träffa Sandra och Hennes kompis Malin, för att föra och sen åka in till Söder. Vi satt hos Malin och sjöng Kareoke, drack lite fina drinkar och hade trevligt.. påväg till tåget kom jag på att jag inte kände mig på riktigt rätt humör för utgång och istället för att ta tåget till stan tog jag bussen hem till Dalarö. va hemam vid 11, somnade gott trotts att jag kände mig lite nere.

Idag har det varit jobb för hela slanten" elelr inte? gick upp tidigt imorse med en viss försovning, hann iaf sminka mig o dricak en kopp te. sen drog jag till jobbet och kände mig pigg trotts drinkarna dagen innan och den inte allt för långa sovstunden. Träffade Jonna och bestämde att vi skulel hitta på nåt till kvällen, kul jul!
slutade vid 12 och åkte direkt till Mormor för påsklunch, ute i solen, hur mysigt som helst och jättekul att träffa dom små kussarna som bara blir större o större för varje gång man ser dom!
åkte hem och tog en liten powernap..  när jag vaknade kände jag mig inte alls pigg och nästan lite febrig, huvudvärk och allt sånt,. tog en dusch men kände mig ändå inte bättre.. Ont i hela kroppen på något sätt. Jag som ahde sett fram emot att hitta på nåt med Jonna :( men kände mig helt enkelt inte i form för att ta mig till stan eller något liknande.. så åt en god middag med familjen och la mig framför tvn.. ganska precis vad jag behövde.. känner mig fortfarande lite febrig och har fan ont i hela kroppen.. hoppas inte jag håller på att bli sjuk, det orkar jag faktiskt inte med. så snälla, låt mig slippa.

Imorgon och på måndag är jag ledig. ska bli helt otroligt skönt. så ska vila uppp mig ordentligt nu.
´
Jag orkar inte ens välja en låt idag

/malle



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: