2007-10-09
 17:10:20

mumsig gryta.

Iddag skulle jag ha träffat CG, men efter att jag nästan försov mig i morse poch bara slängde på mig kläder och åkte, och camilla blev inringd extra på sitt jobb blev det inget.. tur det för jag är så sjukt trött, hade nog intev arit överdrivet rolig att umgås med. Jag fick även gå på ett personal-möte i dag efter jobbet, mitt första personalmöte, kändes väldigt vuxet, hahahaha! men det var faktiskt intressant :)
när jag kom hem insåg jag att jag glömt nyckeln så fick åka till mammas jobb ock hämta hennes nyckel, haha.
väl hemma vart jag sjukt sugen på att laga någon rolig mat, så jag improviserade lite och fick fram ett jättesmaskigt recept på en supergod kycklinggryta med cous cous. trodde ett tag att det skulle bli alldeles för många smaker o smaka,, inte gott.. men det vvart mycket gott :) tanken va ifrån början att jag skulel haft kikärtor istället för kyckling, men mamma hade kastat mina kikärtor som jag blötla igår.. och eftersom dom måste ligga minst 8 timmar orkade jag inte fixa nya.. så det blev kycklingfilé istället :)
fräste lök, ingefära kyckling och lite jordnötter, och en massa vitlök (mums). hade sen i lite jordnötssmör, och lite matlagningsgrädde. hackade sen en tomat o hade i, och massa salt, peppar, chilipeppar och en buljongtärning. och sen en burk passeradtomat, lite vatten & lite pressad citron,,  och sist men inte minst, saffran.
vart så sjukt gott! är väldigt stolt. hahaha =D  kanske bara va jag som va jättekonstig och gilalde det, v em vet :P

Helgen, som skulel vara min vita helg ut an alkohol,, slutade  självklart med utgång, och en massa alkohol, HAHA!
jag är bäst. ska kolla på enemy at the gates nu, som jag försökt kollat på i flera dagar nu men bara somnat, har velat se den jättelänge men glömt bort det hela tiden, nu ska jag klara det =D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: